Fullt upp

Hejsan, idag var programmet fullspackat har i Minsk. Pa morgonen nar vi kom till skolan gick vi direkt till national biblioteket som ar en diamantformad byggnad, valdigt vacker faktiskt. Allt var dessutom i glas! Aven vissa golv, och jag som ar hojdradd hade valdigt mkt problem med att ga pa de golvet. LASKIGT!!! Jag overlevde i alla fall;)
Senare gick vi forbi en kyrka som var for alla olika religioner, killarna ville ga upp for en trappa men tanten som jobbade dar stoppade dem och forsokte forklara for dem, givetvis pa ryska, att de inte fick ga upp dit fore de hade fatt en valsignelse av prasten och har blivit "renade".
Vi gick aven upp senare hogst upp pa national bibliotekets topp for att se en fantastisk utsikt, men jag har verkligen problem med hojder, och i hissen pa vag upp holl jag pa att do! Alla tyckte faktiskt synd om mig eftersom det var jobbigt att se ner... Anda har ja inget problem med att flyga, konstigt..
Vi har aven atit valdigt mkt idag, till middag at jag snitzel och potatis, antligen nagonting som inte hade fullt av fett i! YAY! Vagade inte ta ngn efterratt eftersom jag ar lite allergisk mot vissa frukter och manga av deras deserter inneholl mkt mkt kiwi sa jag skippade den totalt.
Foresten, i deras skola far de betala maten eller ta med sig lunch hemifran och de ater dessutom inte lunch fore 3 pa eftermiddagen! Vi haller pa att hungra ihjal oss pa den tiden, och nar vi val far mat forsoker de overgoda oss.. Alla kanner sig valdigt valdigt uppblasta i magen just nu..
Vi har aven bowlat ikvall och mitt lag vann ;) Fast jag ar verkligen dalig pa bowling...
Vi har aven foroskt att lara oss lite ryska, nu kan jag saga ja och nej, och jag kunde innan saga jag alskar dig men nu ar jag lite osaker.. Far fraga imorgon igen :)
Pa kvallen gick aven jag Emma, Lera, Luba, Igor och Andreas (asberg) och fikade, Igor och Andreas var vara livvakter, for pa kvallen var det farligt att vara ute som tjej bara for att det var valdigt mkt fulla manniskor utomhus. Vi fikade i alla fall pa ett cafe och det var valdigt mysigt. Skont att se Andreas riktiga sida..
Jag hoppas verkligen att vi alla som har deltagit i detta projekt kan vara vanner och prata med varandra nar vi kommer tillbaka till Sverige igen.
Na nu ska jag sova, klockan har nastan tolv pa natten har och jag ar sjukt trott!
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: David

Låter som ni haft roligt idag =) Hoppas att din höjdskräck blivit lite mindre i och med detta då ;)

Bra att du är försiktig iaf, låter som lite smått galet ställe ibland ^.^ <3

2009-10-20 @ 23:29:46
Postat av: David

Fint sms!! :D Kan inte svara på det tyvärr, för mitt kontantkort fungerar inte :/ Tack iaf, blev jätteglad men nu saknar jag dig ännu mer! (A) <3

2009-10-21 @ 14:15:36
Postat av: Monica

Låter som en spännande och kul resa, längtar efter att du kommer hem och berättar mer. Ha det superkul! Kram mamma

2009-10-21 @ 16:49:00
Postat av: Monica

Låter som en spännande och kul resa, längtar efter att du kommer hem och berättar allt. Ha det superkul! Kram mamma

2009-10-21 @ 16:52:09
Postat av: Anonym

Oj, förstod om du blev rädd om ni skulle åka sådär högt upp! Men det låter coolt med natonalbiblioteket, hade jag velat se. Har du med kameran och tar kort? Hihi, nu kan du ju snart konversera med ryskarna på deras språk! ;D Det där med att gå på café lät mysigt :) Men massa fulla människor? Hm :/

Ha det bra iaf!

2009-10-21 @ 18:04:09
Postat av: Eve

Ojdå. Tidigare kommentar av Evelina. Lite förvirrad för tillfället x)

2009-10-21 @ 18:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0