Igar och idag

Nu tankte jag ta tillfallet i akt och beratta lite vad som hande igar och idag.
Igar borjade vi skolan vid 10.00, da skulle vi till ett stalle som heter Strochitsy som lag utanfor Minsk. De hade hyrt en minibuss som var i ett jattefint skick, alla sitsar var gjort i lader och var otroligt stor, inte alls i den klassen som allt annat har var i. Verkligen lyxigt! Man kan nastan tro att Emmys kille (han som hon bor hos) hade hyrt den..
Bussresan tog omkring 30 minuter och ska jag namna aterigen att alla kor som galningar har? Ehm... Det var regnit hela dagen, och alla forntida hus fran typ 1800-1900 talet sag precis lika dant ut som Asle Ta, inte speciellt spannande.
Vi fick aven smaka pa en valdigt rysk ratt, namligen nan form av pannkaka med nan korv och kycklingstuvning pa. (Ater ryssarna nagot annat an korv och kyckling tro?) Maten var fullt av benbitar i och det var ganska acklande for manga av oss som efter en ben bit i munnen vagrade att ata resten. Det serverades aven te och godis.
Nar vi kom tillbaka till skolan var det dags att ga hem till Lera och dar vilade vi i nagra timmar, sen kom Fredrik hit och var snall... Vad har hant? ^o) Man kan ju undra.
Sen skulle vi gatt pa rock-opera som jag skrev igar, men nepp det blev inget med det. Lararen hade bestallt biljetter till fel dag, otur for oss. Istallet gick vi pa cafe.. Trevligt trevligt. Jag bestallde en chockladmjolk med gradde och en bakelse, dock blev det lite for mkt for mig sa Hanna hjalpte mig att ata upp den, snallt.:)
Sen gick vi hem till Lera igen och dar serverade hennes mamma en slags potatisbulle med kott i, ganska gott tkr jag, definitivt en av de basta maltiderna sen jag kom hit! Annars hande det inte sa mkt igar mer an att Marcha hennes syster hade svart att sova pa kvallen, hon var valdigt full av energi bara for att jag var har. Men hon somnade tillslut.
Idag har vi varit pa kopcentrumet storre delen av dagen. Jag har kopt nan sovenir och sa men annars ar de sista hemligt! I alla fall tills jag kommer hem ;) Pa skolan fick vi bland den absolut ackligaste maten som jag har atit, med andra ord ar jag otroligt glad over varan skolmat!
Vi hade aven en konstlektion, da vi malde tva tavlor, svenskarna gjorde en och vitryssarna en. Vi malde typiskt svenska grejer pa varan som flaggan, rott hus med vita knutar och alg och en sjo och en midsommarstang. Fast deras blev bast, de var valdigt talangfulla.
Nu har vi kommit hem till Lera och jag sitter och tar de lite lungt. Ikvall blir det daremot Rock-opera och imorgon klockan 6 maste vi aka till flygplatsen.. Illa illa... Jag kommer vara dod imorogn nar jag kommer hem, bara sa ni vet..
Hoppas ni dar hemma har det bra../ Sofie

Kommentarer
Postat av: Pontus

Imorgon behöver du inte äta korv och kyckling tycker jag, du kan få smörgås eller nåt.Kan du ta kort på militären, jag vill veta hur de ser ut?

Jag trodde du skulle komma hem på söndag, vi får se imorgon om mamma har fel!Jag har fått en lastbil med godishamburgare i den får du se när du kommer hem.

Kram Pontus

2009-10-22 @ 19:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0