Frilufsdag på Volleybollplan

Idag hade vi frilufsdag i skolan. Volleyboll spel när eleverna möter lärarna stod på listan för somliga. Lärarna förlorade stort då de inte ens kom till semifinal, nu får ni väl skärpa er?

Vissa lärare som Östlund och Gunno hade ju fattat att det inte finns något bättre en prommenad så det blev en prommenad runt Habo. 7,5 kilometer traskade vi i hettande värme och kylande vind. Dock måste jag säga att jag känner mig sjukt ur kondition. Jag som brukar inte ha några som helst problem med att gå långa sträckor fick faktiskt ont i knäna efter bara halva vägen. Hoppas verkligen på att smärtan går över snart.

Inte nog med det så skaffade jag och Emma lite husdjur i Habo också. 7 små getingar som gillade våra glas och burgare. Men inte ska vi klaga, ingen stack ju oss även om de hade lite svårt över att lämna oss när vi skulle tillbaka till Mullsjö. Så vips i bussresan på väg hem upptäcker vi att en följde visst med oss.

Blev en ganska bra dag tillslut trots att jag mådde lite risigt i morses, eller rättare sagt gör jag det än. Men det känns inte roligt att få frånvaro redan nu... Allra helst skulle jag ha 100 % närvaro denna termin, men det känns som att det kommer bli svårt. Är dock nöjd om jag är där så mycket som möjligt. Lite te med eukalyptushonung löser ju det mesta!

Nä, nu är det pluggtime. Har faktiskt skött mig och gjort min läxa tills imorgon men jag tänkte läsa lite i förväg också. Ibland blir man lite stolt över sig själv när man tar tag i vissa saker helt enkelt. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0