Skoltankar

Idag började jag sent, faktiskt 12.00. Slutar visserligen också sent, 16.00. Känns faktiskt lite segt men det ska nog bli bra tillslut. Kanske kan få igenom en del ändringar med schemat också när historia a är borta från schemat. Hoppas på det i alla fall. Detta är faktiskt den dagen då jag går senast på hela veckan, men det är också den dagen som är kortast. Inte fel!

Engelskan gick alldeles utmärkt igår och vi fick faktiskt inga nya läxor eftersom alla inte blev färdiga. Var skönt att få det ur världen. Istället fick vi Psykologi läxa, eller rättare sagt två men bara en som var något att göra på, typ! Började läsa ur Psykologiboken igår och det känns som att det ämnet kommer bli riktigt intressant och roligt. Synd att vi bara läser det ett halvår...

Vi fick även nyheten om att vi skulle få en ny svenska lärare. Det skulle tydligen vara någon ung tjej som hette Linda eller något. Vi har haft fyra olika svenskalärare på mindre än tre år är ju egentligen helt knasigt men ändå känns det helt okej. Våra tidigare kunskaper ska ju ändå inte räknas med i nästa kurs så känns ju inte konstigt alls att få en ny lärare.

Känner mig lite mer positiv kring skolan nu än vad jag gjorde igår och i Måndags. Jag ska verkligen kämpa nu in i det sista för att få bra betyg och få bra utbildningsmöjligheter i framtiden. Ska läsa lite mer kring olika högskoleutbildningar snart också. Kan inte ljuga och säga att jag inte är stressad, för det är jag men jag hoppas verkligen på att det inte blir för mycket. Det gäller helt enkelt att tro på sig själv och sina möjligheter och det gör jag och ska göra i framtiden också.

Om några minuter ska vi inleda religonskursen också. Jag tror säkert att det kommer bli bra det också. Och det är ju bara en riktig skoldag kvar i veckan innan helgen och då snor vi antagligen Adams lägenhet, bara han går med på det ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0