Butterfly fly away



Enda sedan fredag har det varit bokstavligt fullt upp. Jag vet inte om jag kan minnas en enda stund jag verkligen har njutit av tillvaron. Det är ju faktiskt bara en gång (förhoppningsvis) som man flyttar hemifrån. Jag måste säga ändå att jag tycker att vi har klarat av att tackla stressen och längtan att få det fint rikigt bra, hittills. Men dock är det en lång väg kvar innan vi kan verkligen starta vårt liv ordentligt. Jag måste säga att jag ser verkligen fram emot att börja vårt liv. Bestämma vad vi ska äta, hur vi ska ha det och hur våra vanor och ovanor ska va, ja ni vet.

Jag måste säga att vi har kommit väldigt långt med flytten. Vi har praktiskt taget fått i ordning på det mesta, men visst har vi en hel del lådor i vardagsrummet att ta tag i. Ganska så svårt att komma på vart allt ska vara för att båda ska trivas med det, men jag tycker att det funkar väldigt bra hittills. Känns dock ganska så konstigt att se sitt rum som vanligtvis är ganska så proppfullt, helt plöstligt väldigt tomt. Det har till och med börjat eka i det.

Igår gick dessutom en säkring när vi körde mikrovågsugnen och vattenkokaren samtidigt. Okej? På kvällen när vi bytte säkring konstaterade vi att samma säkring gick till vardagsrummet, badrummet, matsalen och till vissa delar även köket. Inte så konstigt att förstå varför den gick så att säga. Om ni undrar varför jag inte har uppdaterat på bloggen på hela helgen kan jag säga att vi har inget internet hemma än, så kommer bara uppdatera i skolan. Men i eftermiddag är det besök hos mina föräldrar som gäller. Jag har ju fortfarande en del kvar att göra i mitt rum, så det är vad som väntas i eftermiddag. Hoppas att jag nästan blir färdig då, så att jag kan lägga en sak bakom mig. Men det är mycket nu fram till jul.

Bara att gilla läget, och det gör jag! Slänger in en text som passar in perfekt till rubriken. Den passar i min livssituation helt perfekt nu.

You tucked me in, turned out the light
Kept me safe and sound at night
Little girls depend on things like that

Brushed my teeth and combed my hair
Had to drive me everywhere
You were always there when I looked back

You had to do it all alone
Make a living make a home.
Must have been as hard as it could be

And when I couldn't sleep at night
Scared things wouldn't turn out right
You would hold my hand and sing to me.

Caterpillar in the tree
How you wounder who you'll be
Can't go far but you could always dream

Wish you may and wish you might
Don't you worry hold on tight
I promise you there will come a day
Butterfly fly away

Butterfly fly away, butterfly fly away
Flap your wings now you can't stay
Take those dreams and make them all come true

Butterfly fly away, butterfly fly away
We've been waiting for this day
All along and knowing just what to do
Butterfly, butterfly, butterfly, butterfly fly away





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0