El, internet och en trött Sofie

Dagen idag och igår har varit helt konstiga. Igår åkte jag in till Mullsjö från Jönköping för att kolla på en innebandymatch som var ganska så uppenbar hur det skulle sluta. Visserligen är det väldigt roligt att få se sina klasskamrater kämpa så hårt för en seger och sedan lyckas. Men lite tråkigt att vi inte fick se de kommande matcherna också. Istället skulle vi få åka tillbaka till skolan för att vänta en timme på lunch för att sedan få reda på att vi inte skulle ha några lektioner överhuvudtaget. Ingen idé att ha lektion för fem elever. Förståeligt! Istället åkte jag hem för att få ordning i lägenheten. Kortfattat så är det väldigt stökigt nu i vardagsrummet, men i sovrummet blev det desto finare. Jag monterade ihop våra nattduksbord med hjälp av en matkniv att skruva med och en tång att hamra med. Gick faktiskt bra, tur att man har kvalitetsbestick.

Dessutom slet jag i köket som ett djur för att få ihop de perfekta pirogerna med allt möjligt gott i. Så David blev väldigt överraskad när han möttes av doften av piroger i hallen samt såg hur sovrummet såg ut. Det blev väldigt mysigt och jag börjar redan stormtrivas i mitt nya hem. Igår ringde en elektriker från bygginvest dessutom och sa att vi inte skulle koppla upp några fler taklampor då de ska dra om elen. De hade tittat på ritningar och kommit fram till att de är draget på ett farligt sätt. Typiskt att de inte kollade upp det tidigare, men skönt att få det gjort innan jul. Det var en väldigt lyckad kväll igår måste jag säga. Som gräddet på moset så fick vi igång vårt internet hemma också, så nu är jag kontaktbar även där. Det bästa är, ingen sladd.

Lite så där trött som man var efter en slitsam dag hade jag tänkt att läsa på lite till Geografiboken. När David kommer in i sovrummet tio minuter senare så ligger jag och sover med geografiboken som huvudkudde. Nu idag blir det snart om ungefär en timme hem och vända för att åka till jobbet, eller ska man handla julklappar? Vi får se helt enkelt. Inget sagt, inget gjort. Har dessutom för en stund sen fått reda på att jag och David får lite gardinstänger av mormor. Exakt sådana som vi har tittat på men ännu inte köpt.

Det var ganska så passande tid vi flyttade ändå måste jag ändå säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0