Innebandymatch

I onsdags var det en speciell dag på min skola. Speciellt med tanke på att det inte blev några lektioner överhuvudtaget. Istället stuvades hela skolan in i en buss som gick ut mot nyhemshallen för att kolla på när Mullsjö Gymnasiet spelade mot Eriks Dahlbergsgymnasiet. Inte för att det var till någon större förvåning att Mullsjö vann rätt stort men det är alltid lite trevligt att hänga med på sådana matcher tycker jag. Speciellt att få se det gratis också är definitivt inte fel. Jag tog i alla fall lite bilder när de spelade och här är resultatet. Har inte precis något sådär jätte bra objektiv för att fota sportfotografier, men det var mest för skojs skull. Hade ändå med mig kameran.


Under uppvärmningen...


Motståndarlaget, under uppvärmningen...


Efter första målet till Mullsjö Gymnasiets fördel.


Lite närkamp vid Mullsjös mål.


Några mål gick ju in för motståndarlaget, men jag tycker ändå att Mullsjö Gymnasiet gjorde en bra match.





Jag själv är rätt förvånad över hur mycket jag gillar att titta på sporten. Det är verkligen något speciellt att se en innebandymatch och följa med i den och se hur allt går. Personligen tycker jag att denna matchen förlorade spänningen lite. Det var rätt så självklart under hela matchens gång vilket lag som skulle vinna. Visst mycket kan hända under en match men det kändes inte så förvånadsvärt vem som stod segrande. Jag måste ändå säga att de som spelade kämpade riktigt bra! De var väl värda den segern, måste jag säga!




Kommentarer
Postat av: Yolli

Använd ett högre ISO tal nästa gång så slipper du så suddiga bilder :) Men vissa är ju flashiga med lite "sudd" i :)

2010-12-10 @ 21:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0