Kända vegetarianer



Sedan snart tio månader tillbaka har jag varit vegetarian, en ganska så konsekvent sådan till och med. Just nu håller jag på med min etikuppgift som ska vara inlämnad imorgon. Givetvis så skriver jag om djurens rätt då jag har väldigt mycket åsikter om detta ämne av många olika anledningar. Mitt i allt faktaletande så hittade jag och David en rätt så rolig wikipedia uppslag om Amerikanska kändisar som är vegetarianer. Ganska så kul faktiskt, då man hittar ibland sina favoriter som man har sett upp till tidigt i tonårsåldern.

Så nu tänkte jag dela med mig lite av vissa kändisar som kanske du inte visste var vegetarianer...


  • Albert Einstein känner ju de flesta till. Hans relativitetsteori har man hört ett och annat om, men det som man kanske inte visste var att han var vegetarian.
  • Whitney Houston, vem har liksom inte hört "I have nothing"? Kanske inte är lika många som kände till hennes relation till vegetarisk mat.
  • Anne Hathaway som bland annat har medverkat i "En prinsessas dagbok", "Ella den förtrollande". Jag såg faktiskt upp till henne som 13-14 åring.
  • Meat Loaf, kanske det mest komiska av allt med tanke på hans namn. Min pappa har på den senaste tiden upptäckt honom i någon serie som han följer. Men undra om min lilla pappa kände till att han faktiskt egentligen är vegetarian?
Måste tillslut avsluta med att jag tyckte att bilden på Lisa Simpsson var ganska så rolig. Lisa är ju alltid typ en djurrättsaktivist i serien så jag är inte speciellt förvånad över den bilden jag hittade. Den bilden kanske man ska rama in och hänga upp på väggen i vår lägenhet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0