Under realismen var massproduktionen ett får

Godmorgon kära läsare. Idag vaknade jag lite så där lagom vid sex och trodde att jag och David hade försovit oss, så helt panikslagen så väckte jag upp stackaren ur sin djupa sömn för att kolla hur mycket klockan var. Bra! Morgonpigga var vi i alla fall och efter en snabb frukost så var det dags att bege sig iväg.

Nu är i alla fall det mesta hemma i min nya boning. Det enda jag har kvar i Mullsjö det är lite smutstvätt som min snälla mamma har lovat att tvätta åt mig, eftersom vi inte har tvätt-tid förens på lördag. Vi kommer nog få tillräckligt med tvätt ändå att tvätta vill jag nog lova. Men efter en lång tröttsam dag så fick jag skjuts in igår av mamma som var nyfiken på hur lägenheten såg ut nu och hon verkade tycka att det har blivit fint.

Idag kommer jag dessvärre inte ha särskilt mycket tid att göra i ordning hemma på eftersom jag ska jobba som vikarie på en förskola i eftermiddag. Härligt med pengar. Jag håller verkligen tummarna för att jag kan gå vid tjugo i så att jag hinner med tåget för att sedan ta bussen till rosenlund så att jag kan komma hem i tid. Hade varit härligt! Men det får återstå att se. Igår fick vi ett brev från comhem som skickade lösenordet till internet. Dock väntar vi fortfarande spänt på att få hem modemet...

Dagens citat kommer från Emma som blandade ihop de engelska ordet för billigt och får. Alltså blev översättningen Under realismen var massproduktionen ett får.


Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, det artar sig riktigt fint i er lägenhet. Tack för hjälpen i eftermiddags också...

2010-12-07 @ 20:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0