Det är Första gången...

Det är första gången under hela mitt sommarlov som jag vaknar upp till regn, tror jag. På sätt och vis är det ganska skönt att se att regnet står som spön i backen eftersom jag behöver göra annat som plugga körkortsteori. Sedan måste jag även läsa ut en bok tills imorgon och boken är ungefär på 430 sidor, har kommit till sidan 43. NICE! David kommer nog tröttna på mig idag med andra ord.

Jag har alltid tyckt att regn har varit riktigt mysigt. Då är det liksom filmväder tillskillnad mot vad det har varit tidigare i sommar. Fast å andra sidan älskade jag att se solen framme. För en gångs skull var det INTE den svenska sommar'n framme. Över 30 grader varmt och solen var framme hela dagen, då trodde man verkligen att man var utomlands för ett tag. Sist jag var utomlands i ett riktigt varmt land var ju när vi var i Ungern och då var jag 8 år. Det är ett tag sen med andra ord. Att dessutom få en gratis utomlandsresa inom Sveriges gränser trodde jag aldrig skulle hända. Nu har dagens svenskar som har varit hemma fått uppleva det också!

Igår var David och jag på Strongman tävling i Trollhättan som sagt. Jag tänkte lägga upp ett eget inlägg om det, precis som jag ska göra med falafelbaket som jag inte har lyckats åstadkomma ännu. Förlora inte hoppet än, jag har det fortfarande i åtanke. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0