Strongman Trollhättan



Igår var jag och David som sagt i Trollhättan för att kolla på Strongman tillsammans med Adam, Micke och hans tjej. Jag hade faktiskt inte särskilt höga förväntningar med det men det var faktiskt mycket roligare än förväntat. I början var det lite segt men sen efter ett tag då blev det riktigt kul. Dock var inte tävlingen särskilt spännande.

Det sa sig vara Sverige toppen men det betvivlar jag starkt. För det första var det många som var sjukt svaga. För det andra så var det bara en som vann överlägset i alla grenar, Johannes Årsjö som är på bilden brevid Adam. Den bilden är tagen i december och jag glömde systemkameran igår, fy skäms.

Kraven för att kunna få vara med i tävlingen verkade vara:

  • Tjock och fet
  • Ha utrustning
  • Träna någon gång ibland
Vikterna i marklyft var inte så mycket högre än vad David tar utan utrustning medan på den tävlingen var det med utrustning som gällde och de hade så stora problem så att det inte var sant.


Vi fick en väldigt trevlig dag i alla fall och David verkade vara nöjd. Det som är bland det mest spännande som jag tycker med att vara i ett förhållande är att man gör saker som man aldrig annars skulle göra själv. Utan David så hade jag aldrig åkt på en sån här grej, det vet jag. Det är bra att öppna upp ögonen för nya saker ibland, det tycker jag verkligen!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Tack så mycket :) Jag ska hälsa henne grattis från dig :) Imorgon kan jag dessvärre inte, jag ska till ullared. :) Men på onsdag kan funka för mig om du kan då? :) I slutet av veckan sticker jag upp till Stockholm på lite semester. Kram!

2010-07-25 @ 23:09:21
URL: http://jessicasdagbok.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0