Bra start på sommarlovet

Igår skulle vi ha spelat brännboll i skolan, men icke sa nicke det blev inställt på grund av dåligt väder. Knepigt med tanke på att det regnade inte ens och där stod jag förberedd med både regnjacka och paraplyt i högsta hugg. Men istället blev det en sjukt knepig film. Hur läskig som helst. Jag och Emma visste inte riktigt vart vi skulle ta vägen. Men som tur fick jag gå tidigare eftersom jag skulle på Jonas skolavslutning. Men den var jätte dåligt organiserad och nästan alla fick stå upp i kyrkan. Jag var sjukt arg på att vissa lät andra sitta på de plaster som var lediga när vi kom som då hette att de skulle vara till de i nian.

Anyway i natt åkte David på en hisklig feber och en super rejäl förkyldning. Så låg vaken en stor del av natten. Dock när morgonen kom bestämde han sig för att sticka iväg till jobbet trots allt. Men eftersom jag är så supernojig som jag är lät jag honom inte åka iväg förs jag var säker på att han hade kollat att febern inte var allt för hög och gett honom tre ibumetin. Så när han hade stuckit till jobbet bestämde jag mig att försöka sova lite framför tvn. Men shi fick jag för då ringde det från kommunen och frågade om jag kunde vikariera idag. Så då var det bara att ta en tre minuters dusch, slänga på sig lite kläder och slänga i sig en macka och sätta sig på cykeln och trampa iväg. Det roliga var att jag hade no idea om vart denna förskolan skulle ligga så jag fick faktiskt fråga mig fram. Shit, jag som bor i Mullsjö och har ingen koll på vart vissa förskolor i Mullsjö ligger. Pinsamt! Visst var det en bra inledning på sommarlovet i alla fall. Att jobba fem timmar. Så nu så väntar man spännt på löningen ;) Haha, inte riktigt men känns gött med lite pengar i sommar i alla fall. Kanske jag och David lyckas komma utomlands i sommar trots allt!

Nu ska jag och mamma sticka till affären och köpa fika och mat till ikväll. Uppdaterar senare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0