Mitt nya jag - Sophie Kinsella



Som jag nämnde härromdagen så har jag läst den här boken, Mitt nya jag skriven av Sophie Kinsella. Den här boken är så himla bra. Som jag sa sist så är alla hennes böcker så sjukt bra, men den här kändes lite speciell på något vis.

Boken handlar om Lexi som är 28 år och vaknar upp efter en svår bilolycka då hon lyckades förlora minnet från de senaste tre åren. I hennes huvud är hon fortfarande 25 år och har precis blivit förråd av sin pojkvän Nollan Dave samtidigt som hennes pappa precis har gått bort. Hon fick ingen bonus och har rent utsagt ett jobbigt liv. Men ganska snabbt fattar hon att allt inte är som förut. Istället för att se den gamla Lexi i spegeln upptäcker hon snart en karriärsgalen kobra som är gift med en rik man. Boken handlar om hennes kamp att få tillbaka minnet och förstå hur hon kunde bli en sådan människa.

Jag tycker att den här boken är spännande och humoristisk. Den är en typisk tjej, tjej bok och det händer alla möjliga tokiga händelser som i alla Sophies böcker. Lätt värt att lägga lite tid på den här boken. Jag rekommenderar alla hennes böcker!

Om ni har läst den här boken eller någon annan av Sophies Kinsellas böcker så får du gärna lämna en kommentar. Eller om du kanske har någon åsikt om hennes film En shopaholics bekännelser så får du jätte gärna lämna lite åsikter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0