Musjakt

God morgon!

Idag är jag faktiskt själv hemma hos David för första gången. Kändes konstigt när David gick upp vid typ kvart över sju och man själv låg kvar i sängen och kunde sova vidare. Man känner sig nästan lite taskig vid sådana tillfällen. Aja. Jag gick upp ungefär vid halv nio och började käka frukost. När jag är mitt i frukosten så hör jag Tussi (Davids katt) jama som sjutton och David har sagt tidigare att då kan det vara att hon vill visa upp en mus som hon har fångat. Men igår jamade hon också på samma sätt som i morse och då hade hon ingen mus utan då var det bara uppmärksamhet hon ville ha så innerst inne satt jag och hoppades på att det var så denna gången också medan jag gick lite halvt nervöst ut i hallen och upptäcker att min farhåg har blivit sann.

Givetvis så var det just idag som hon skulle ta in en mus, när jag var helt själv. Som en del kanske vet så har jag haft möss som sällskapsdjur så det är så sjukt jobbigt att ta ut en mus som jag vet att katten har dödat att jag helt enkelt inte klarar av det. Detta resulterar till att jag sitter helt stelfrusen på en stol i köket och hör Tussi sitta och tugga på den stackars musen. Nu är musen i princip borta. Lite rester från den ligger fortfarande på hallgolvet men David lovade att ta hand om det när han kommer hem. Känns skönt att slippa det i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0