Choklad och shopping galningar

I veckan har Lera bott hos mig och det har varit en hel del blandade känslor samlat med missförstånd. Jag hoppas att alla mina läsare har förstått varför jag inte har skrivit något denna veckan, även om ni är rätt få ;). Trots att jag har haft en dunderförkyldning hela veckan har jag de flesta dagar varit med på alla dessa aktiviteter som vi skulle göra enligt skolan.

Efter deras första dag i vår skola fick det bli så att vi tog tag i att gå till godisfabriken, the most famous and populair place in mullsjö.


Det som jag och Emma inte anade var att vi ledde oss själva nästan till en bankrutt vecka. Hahah! Emma som hade tagit med sig 200 kronor och jag som inte visste hur mycket jag hade på kortet fick allt ta och ringa Emmas snälla pappa, Ove för att be honom hjälpa till att betala. Godisgalna människor det där. Detta ledde givetvis till att vi blev sjukt rädda för att de inte skulle ha några pengar till resten av veckan, vilket kanske är rätt förståeligt när ni få se bilderna därifrån. Dock så syns det inte riktigt så bra hur stora påsarna faktiskt är.


Lera står och väljer ut vilka chokladbitar hon ska köpa hem tillbaka till Vitryssland, eftersom vi har så himla gott godis i Sverige ;)


Luba som visar hur mycket hon älskar choklad, som om vi inte har fattat de vid detta laget ;)


Detta är den lilla påsen kan jag tala om!


En del av det som Lera köpte. Detta kalaset gick på 351 svenska kronor. Snälla nån lilla gumman, du kommer få ont i magen ;)


En påse som Luba köpte. Ja ni ser den är ju inte liten precis. Hennes gick på 211 kronor. Hon lär inte kunna äta upp allt ;)

Ja som sagt. Godisgalna tjejer, dessutom är allt choklad som de köpte. Om vi ska lägga ihop allting så kan jag tala om för er att de köpte godis för en fjärdedel av vad en lärare tjänar i lön en månad. Ja, det är faktiskt sant. Nu fattar ni kanske varför vi oroade oss med om de skulle ha pengar över, men ja de hade så det både räckte och blev över. Efter tre shoppingtrippar med galna tjejer som är sjukt svåra att hålla ihop inser jag desto mer hur mycket jag avskyr att shoppa! Det är som David säger, jag kommer inte vilja gå in på A6 på hela året. Vilket jag antagligen inte kommer att kunna undvika, men nu är det bara en dag kvar. Så imorgon vid den här tiden är jag fri från att ha en svans hängades efter mig. Men veckan har ändå varit bra på sina sätt. Jag är ändå glad över att jag genomförde detta och att jag fick denna möjligheten från början. Det är inte alla som får en sådan chans. Plus har jag förbättrat mina engelska kunskaper en hel del efter någon intervju på engelska från JP ;)

haha! Ha det bäst.. Uppdaterar mer senare :)))

Hälsningar Sofie

Kommentarer
Postat av: David

Ja, det är säkert en bra erfarenhet! Undrar bara om godisfabriken eller du var gladast över att ha dom här ;D <3

2010-03-26 @ 20:17:21
Postat av: Mamma

En upplevelse du alltid kommer att minnas, även om inte allt var toppkul.

2010-03-27 @ 09:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0