Drygt 7 timmars jobb

Igår fick jag äntligen en bestämd tid för en intervju, ska bli så extremt kul att se hur de har det. Det kommer publiceras i JP nästa torsdag så då får ni hålla utkick på Rookie sidan.

Förövrigt så har jag och Emma lagt ner nu drygt 7 timmar på vårt projektarbete och vi inser mer och mer att det kommer ta så mycket längre tid än vad som ett projektarbete ska ta. 100 timmar kommer bara rusa iväg med allt som vi vill få avklarat. Hoppas bara att vi får in en hel del pengar. Det hade varit härligt. För er som inte vet vad jag pratar om kommer Emmas och mitt projekt gå ut på att samla in pengar till en förskola i Tanzania. På förskolan går ungefär 100 elever och de har bara ett riktigt klassrum. De började bygga ut det men de kom inte längre än till grunden eftersom pengarna tog slut. Även om de pengar vi samlar in inte räcka till att bygga klart förskolan så kan vi hjälpa dem en bit på väg och det är jag stolt över att göra. Givetvis hoppas jag på så mycket pengar som möjligt. Emma, Jakob, Oscar, Olof och jag ska spela i kyrkan den 11 april (eftermiddagsgudstjänst) med utgångskollekt. Pengarna som samlas i utgångskollekten kommer gå till vårt projekt. Så om du vill stödja det så är ni hjärtligt välkommna att komma och lyssna!

I eftermiddag kommer David hit och jag ska laga en vegetarisk dansk sjömansgryta till honom och mig. Jag hoppas på att han kommer att gilla det. De är ju en ganska speciell rätt men jag gillar den. Jag gillade i alla fall den rätten fast med kött innan jag blev vegeterian, men det är ju bara nötfärsen man behöver byta ut mot vanlig vego-färs. Vid ett bra resultat kanske receptet kommer upp på bloggen :)

Nä, nu ska jag hoppa in i duschen och käka innan det bär av till skolan. Börjar ju vid tolv och man vill ju inte vara sen ;) Ha det bra allihop!  Kram Sofie


Bild från Naturhistoriska muséet i Sthlm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0