Dagens tips!

Tänkte skuta in ett litet tips som är till för alla! Jag vet att det är väldigt många i min ålder, speciellt tjejer som blir lite små rädda för att äta så kallade onyttigheter som kakor och glass bland annat. Men jag och David fann ett sätt för att onyttigheter inte ska bli lite nyttigare än annars ;) The power of kesella :D

Kesella är proteinrikt och påminner om cream fresh i konsistensen. Kesella går att använda till mat, en del kakor, glass och smoothies. Det går säkert att använda till så mycket mer än vad vi har testat ännu men jag kan visa lite bilder på olika saker som jag har haft kesella i. Smidigt och lite mer protein och lite mindre fett:) . Then everybody can be happy :D


Jordgubb och banan-smoothie :)


Smal-kladdkaka :)


Det roliga är att smaken är inte jättestor skillnad mot vad det annars brukar när jag har gjort kladdkaka och smoothie med glass. Men det är så sjukt mycket bättre! Slänger in en bild på en burk kesella också så att alla ni kan börja spana efter den bland mejeriprodukterna :)



Lycka till med stöket i köket :)))


Kommentarer
Postat av: mamma

Väntar på att få smaka på dessa skapelser, sedan kan du ju skriva upp receptet om vi gillar dem. ;)

2010-05-11 @ 07:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0