Eurovision 2010

Hejsan allihop.

Något som jag definitivt inte har skrivit om är Eurovision så jag tänkte ta min lilla tid till att skriva om detta. I torsdags gick stapeln av för Sverige som snubblade på mållinjen. Sjukt glad blev jag. Som ni kanske har fattat i ett tidigare inlägg är jag inget bigfan av Anna Bergendal. Jag varken gillar hennes sångsätt, musik eller hennes personlighet. Jag hade liksom redan svårt för henne när hon deltog i Idol.

Men på lördagen då blev det final! En härlig kväll med många bra bidrag måste jag säga. Jag hade visserligen några favvisar. Jag gillade Azerbadjans, Tysklands, Israels och Cyperns bidrag. (Det var säkert fler som jag gillade men minns inte riktigt). Självklart blev jag glad när Lena vann. Hennes sätt påminde lite om Miss Li men det som jag hade lite svårt för med låten är att det kändes inte som att det hade något specifikt budskap. Därmot fanns det ju andra låtar som hade ett budskap som Sweet People. Jag är nöjd med den låt som vann men fy skäms på Norge som hade världens sämsta bidrag (efter Vitryssland givetvis) ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0