Problem

Nu så var det kväll igen och imorgon inleds dagen med ett prov. Ni kommer kanske ihåg att jag nämnde att jag skulle fota idag hos Divid. Men så blev det givetvis inte eftersom när jag kom dit så funkade inte Davids kort till det rummet som vi skulle vara i. Alltså inte samma bakgrund som de tidigare bilderna. Så vi valde att skjuta upp det efter tappra försök att få tag i någon med ett kort som faktiskt funkade till det rummet. Hoppas bara att de inte låter någon annan fota dem för det. Jag kom ju liksom dit.

Aja. Förövrigt är man lite supriced över k-kortsteorin. Jag menar de lärarna har inte gjort annat än förvirrat mig vad som gäller regelmässigt när man kör bil. Ena stunden så heter det en sak och nästa stund heter det något annat. I boken kan det stå en sak och sen när man får facit så har lärarna tänkt ut 7 andra svar på frågan. Jag måste säga att jag tycker att det är den värsta kursen som jag har valt att gå! Ångrar mig så djupt att jag valde den. Tänk er, jag kunde ha valt vilken annan bra kurs som helst och så väljer jag en kurs som senare visar sig förvirra mig mer än hjälpa mig klara av teoriprovet. Jag vet att jag inte är ensam om att känna så här och jag har pratat med andra elever idag som upplever desamma som jag. Till exempel förra provet vi hade i kursen fick troligtvis ingen elev godkänt (och om det var någon som fick godkänt var det bara någon enstaka elev) eftersom enligt några elever låg godkänt gränsen på 75%. I och med att det blir minuspoäng på de felaktiga svaren så är det i princip omöjligt att komma upp i så höga summor. Enligt lärarna ska man hoppa över att svara på de frågor man inte kan eftersom minuspoängen måste finnas där, annars kan man kryssa i alla alternativ och få alla rätt. Men vi elever har för länge sedan konstaterat att det är lärarna som är för lata för att engagera någon timme åt rättning på ett litet prov. Detta ska drabba en helklass uppenbarligen och det tycker jag är fel! Jag ska gå till botten med det här!!!!


Vissa lärare borde inte få jobba som lärare....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0