Jag har i alla fall börjat.

Kommer ni ihåg vad jag har sagt att jag ska göra på höstlovet, enda sedan jag och David fick veta att vi ska flytta? Jo, städa ut mitt rum. Vet ni vad? Jag gick upp klockan åtta i morses för att börja och jag har faktiskt hunnit rensa bort en hel del skräp. Har faktiskt fixat i ordning min pianopärm, vilket är rätt så nice att äntligen ha lite ordning i den.

Genom att man är duktig händer det alltid missöden. Har ni tänkt på det? Ni vet när man är så där riktigt taggad på att sluta och ta en sån 5 minuters paus som senare blir 2 timmar så händer det alltid saker vilket gör att den droppen gör så hela bägaren rinner över. Precis en sån där grej har hänt mig. Vilket resulterade kring en lunch framför Tyra Show --> Top modell 8 --> början av Ellen Degenerous show.


Så här mysigt var det faktiskt. Måste säga en sak som jag har upptäckt. Jag har kommit på varför man uppfann manuell fokus på kameror. Just för sådanna insidenter som denna. Jag brukar ju trycka av med hjälp av högerhanden, det är mitt långfinger på högerhanden som är blodig vilket skulle vara själva motivet. Med andra ord fick jag ingen fokus på det så länge jag hade autofokus eftersom jag var tvungen att knäppa av med den handen. Då tar man och ställer in manuell fokus och sen trycker av med hjälp av självutlösaren och hoppas på ett bra reslutat, funkade ju.

Nu var det ju inte riktigt det som jag tänkte komma fram till, det blev mer ett plus i kanten. Efter jag började blöda upptäckte jag att hela mitt golv är täckt av glasbitar. David fick en i foten igår men jag trodde att det var från något gammalt, men nu hittade jag typ hela golvet fullt med glasbitar. Så då var det bara till att leka detektiv för att komma fram till vart glaset kom från. Man kan ju nästan tro att det bor en fakir i mitt rum, men nej.


Äckelglasbitar... Detta var en av de största.

Jag började fundera vad jag hade haft i rummet det senaste, men kom fram till att jag har knappt varit hemma så jag visste inte alls varför hela mitt golv var fullt med glas. Så efter en stunds letande så upptäcker jag en sak som gör mig rätt så förvånad.


Min lampa har gått sönder så jag antar att glaset kommer därifrån. Så mamma och pappa måste fixa den, antingen ta bort den eller något. Det lustiga är att det ser ut som att den har smält, men den borde ju tåla värme eftersom det ska vara till en lampa? Lite otur kan man säga. Så jag fick dammsuga golvet, vilket golvet ändå inte tog skada av eftersom det var sjukt smutsigt och dammigt.

Kanske ska fortsätta nu med städning och rensningen nu. Har otroligt mycket kvar att göra, tyvärr. Men det är bara att sätta fart. Har faktiskt inte sparat särskilt mycket alls än. Har mellan klockan 8 och 11.30 fått ihop 3 påsar med skräp och jag har faktiskt bara sparat ett par pärmar och tre nya kollegeblock. Men mer ska bort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0