Dystert humör...

Söndag igen... Och imorgon är det skolan som väntar. I lördags var det konserten och det blev ju ett bra resultat vi fick in drygt 9000 kr under konserten, sen hade vi ju fått lite pengar vid förra insamlingen och sen blev det ytterligare en insamling idag och några kommande. Jag var supernöjd med vårt resultat och jag hoppas att Victoria också var det, men hon brukar ju vara tuff med betygssättningen så vi får bara hålla tummarna.

Idag har jag haft en sån där riktig latdag/slappdag. Jag har visserligen gjort lite nytta men för det mesta så har jag bara vilat ut efter gårdagens bestyr. Vi tog en promenad på morgonen och då var det soligt och härligt. Nu på kvällen var vi iväg och kollade på en lägenhet. Dock återvände vi hem till David, superbesvikna. Köket var stort och det gillades starkt, men lägenheten var ett vrak rent ut sagt. Sönderrivna tapeter, utdragna eluttag, ingen brandvarnare, synliga rör, repade golv och gräsliga tapeter. Jag hade väl kanske lite väl höga förhoppningar innan vi åkte dit, men jag anser att tar man nästan 5000 kr i månaden för en lägenhet så borde man kunna räkna med att få ett redigt hem och inte ett vrak.

Det märks klart och tydligt att det är bostadsbrist i Jönköping och det jag avskyr nästan ännu mer är kösystemet som inte ens existerar. Det gäller att ligga på som attan och David har ett jobb att sköta och jag har skolan så vi kan inte ringa under dessa timmar så mycket som krävs för att få någon vettig. Det känns rent ut sagt hopplöst och jag hoppas verkligen att oturen vänder snart och att vi kan få ett gemensamt boende så vi slipper tappa så mycket tid som vi gör för tillfället.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0