G:oteborg

I helgen var jag och David som sagt på hotellbesök på hotell Mektagonen i Göteborg. Vi hade lyckats få en coophotell check av Davids föräldrar så vi skulle kunna få en riktig mysig årsdag. Perfekt! Jag övningskörde nästan hela vägen vilket resulterade till att vi bytte så snällt plats en kvart innan vi var inne i Göteborg, vilket var väldigt tur. Vi hittade knappt nämligen och att köra i en sådan knepig stad som Göteborg när man inte hittar är inget bra.

Efter en halvtimmes letande hittade vi äntligen rätt och kunde gå och checka in. Så för helgen bodde vi granne med Willys. Ett hotell med kök på hotellet och bo granne med Willys gjorde att fredagskvällen blev Tacokväll. Idol på tv:n och en taco i handen, bättre kan det inte bli helt enkelt.

På lördagen blev det god hotellfrukost serverad. Eller ja, om vi tar bort det gräsliga äggsenariot så var det toppen. Koka ägg kunde inte personalen där i alla fall. Men annars var det toppen. Så efter en god frukost bestämde vi oss för att ta det lite lugnt på hotellet och sedan gå på bio och gå på nordstan, kanske äta en bit mat ute.

Så efter en liten tupplur bemöttes vi av den första motgången på vår resa. P-böter. 1 meter för kort avstånd till övergångsstället. Suck. 900 kronor försvann där ja. Lite halvt dystra åkte vi och parkerade bilen vid Ullevi för att sedan gå bort till Bergakungen för att köpa ut våra biljetter. Davids minne är ungefär 10 gånger kortare än en guldfisks och därför blev det en 30 minuter lång promenad istället för 10. Men vi hade humöret uppe ändå! Så vi köpte våra biljetter och konstaterade att vi troligtvis inte skulle hinna med nordstan och då var det lagom dags att hitta den vegetariska buffen som Davids kusin Rebecka hade pratat om. Men eftersom vi inte visste namnet på restaurangen så gick det ju ganska så dåligt. Istället tog vi in på en kinarestaurang för att käka buffen där. De hade tydligen enligt personalen ett stort utbud utav det vegetariska, men nej. När vi nästan hade ätit klart hittar jag givetvis en bit som liknar kött väldigt mycket på min tallrik. Givetvis tänker jag inte låta något sånt passera bara så där. En kökspojke sa att de va räka. Det högsta hönset hävdade att vi inte kunde få det billigare. Den tredje hävdade att det visst var vegetariskt. Den fjärde hävdade att det var ägg. Och det högsta hönset igen klagade på att vi inte sa till när vi hade det på tallriken. Som ni förstår förlorade jag och David rätt fett.

Resulterade till att jag var sur typ resten av kvällen. Bion var bra och så väldigt mysig. Men jag blev inte riktigt på så bra humör förens dagen efter. Då gick vi på nordstan och David köpte ett par skor till mig. Gillar dem sjukt mycket och de två senaste dagarna har de varit min tredje kompis. Synd att vår årsdag inte blev som det var tänkt men jag tycker ändå att jag har tagit en del till lärdom av detta. Jag vill aldrig förlora David. Han är det bästa som har hänt mig och utan honom vet jag inte vart jag hade tagit vägen. Jag vet inte ifall han någonsin kommer att förstå hur otroligt mycket han betyder för mig. Men jag hoppas att han har ett humm om det i alla fall...


Köket på hotellrummet. Jag gillade det sjukt mycket. Så här lagade vi vår taco med rostade kikärtor.


Sängen på hotellet. Det var väldigt mysigt men jag var tvungen att inspektera sängen efter det som jag hade sett på Rachel Ray så att det inte var några bed bugs i sängen. Har blivit så himla skrämd.


Toaletten... Gillade stämningen på hotellet. Det var super mysigt. Även fast vi hade kanske lite höga krav innan vi kom dit. Vi hade dusch och så med på toaletten men fick ingen bra bild på det så jag tänkte inte lägga upp en bild på det.


stämning... Det ordet är U som i underbart....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0