Min fin, fina helg

Vet att uppdateringen har varit på latsidan nu i helgen, men det kompenserar vi nu istället. I helgen var vi hos David. Vi hade en riktigt fin fredagskväll med idolmys, det gillas. På lördagsmorgonen vaknar jag vid fyra på morgonen och enligt mina källor från min söta David så försökte jag väcka honom för att gå upp, detta minns inte jag, dock. Men vi vaknade faktiskt lagom till halv åtta och då studsade vi upp med tuppen för att upptäcka att det hade haglat så det såg ut som det hade snöat. Lustigt värre.



Då taggade jag till en fotopromenad så där på morgonkvisten för att fånga frosten. Men David var lite seg så frosten fanns bara kvar i skuggan. Illa, men nästa helg då slipper du inte undan! Men jag fick några riktigt fina bilder i alla fall. Vi stötte också på några kossor, så passade på att ta några bilder där också. Jag kände att jag fick en sån härlig inspiration på morgonen. Hoppas verkligen att den inspirationen håller i sig ett tag till. Nu är det ju inte alltid så himla roligt att få någon bra bild, men de där härliga stunderna när man ser den där "BILDEN" de är dem stunderna som man får leva efter.




Efter en härlig lördagspromenad blev det en tupplur och sedan bar det av för att fira Davids farbror och pappa på Pallas Athena. Vi fick en riktig god mat där. De specialfixade lite falaflar till David och mig också och så hade de en jättegod potatisgratäng där också, men säkert en väldigt onyttig sådan. Fick sjukt ont i magen sen och det hade jag även på söndagen, så det lär ha varit en väldig onyttig mat. Min mage är ju lite känslig för drastiska förändringar i kosten. Det var likadant när jag först började äta hos David, var så mycket fullkorn och grejer att jag alltid fick ont i magen eftersom jag inte var van vid att äta sådan mat.



Efter en vistelse på Pallas Athena åkte vi till A6 för att titta ut lite grejer som vi ska ha i lägenheten. Med humöret på topp kom vi fram till att satsa på ek och vinrött i tema till vår lägenhet. Det tror jag på! Så nu hoppas vi få tag i Erik som bor i lägenheten för tillfället för att förhoppningsvis få komma dit och mäta lite på det. För vi planerar även ett besök i bottnaryd på soffutförsäljning till helgen.

På södagen däremot blev det ett nytt släktbesök i Falköping. Jag skrev av mig från svarta listan strax före David och lyckades därmed inte bli sist. Vi alla har våra trix! Det blev även en hel del övningskörning. Från Barnarp till Mullsjö, från Mullsjö till Falköping och från Falköping till Mullsjö. Det firades sedan med stuvade makaroner, Davids favorit.



Igår blev det att ta till överraskningsmomenten. Jag satte mig otroligt spontant på buss 116 för att överraska David på gymmet. Ja, en överraskning blev det då han såg ut som han hade sett ett spöke. Han tänkte säkert: "Inte hon igen". Haha! Tror jag i alla fall. Jag lyckades även få honom att maxa i en gren och se honom bli klådd totalt i dips utav Nikko framför ögonen på mig. Jag och Jonas hade i alla fall väldigt kul!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0