Mat och projektprat

Har precis lagat klart maten, eller inte all mat. Jag menar, jag väntar på att David ska ringa och säga att han är på väg till Mullsjö för då ska jag sätta på pastan och lägga in snitzlarna i ugnen. Hoppas på att det inte dröjer allt för länge bara. Vi vill ju ha klart maten till idol, inte så konstigt eller hur?

Idag har jag faktiskt jobbat extremt mycket med projektarbetet. Vi har ju en del att göra nu eftersom det börjar dra ihop sig. Så idag var jag och Emma iväg på grundskolan och fick smaka på lite nostalgi. Vi fick bilden av Maggan och boken av Ola. Eller, ja typ. Bilden som Maggan hade målat blev helt perfekt. Den passar så sjukt bra in på temat, så jag och Emma blev ganska så lyckliga när vi fick se höjdar-resultatet.

Dessutom har vi haft lite tur i oturen. Yola kunde ju nu inte vara med på konserten, vilket var väldigt tråkigt. Dels för att det blev nu en del krångel och dels för att vi hade sett fram emot det. Dock pratade vi med Hanna, en tjej på skolan och frågade om hon ville istället och det ville hon. Så det blev trots allt bra tillslut, som tur var! Jag kan inte beskriva hur mycket jag ser fram emot konserten. Bara hoppas på att folk drar med sig riktigt många familjemedlemar och kompisar nu. Det är inte riktigt mängden pengar vi bryr oss om under detta utan publikmängden.

Nä, David ringde nyss så nu får jag nog fortsätta med maten tror jag. Sen blir det Idol!


Maggans härliga bild! Älskar bilden och färgerna och tekniken... Åh, det kommer bli så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0