När promenad blev svampjakt

Som jag sa i ett tidigare inlägg så gick jag och David på en promenad. Vi hittade en mystisk pil där det stod hitåt på, så vi följde den och sen var det flera som stod annat på. Men medan vi gick på den vägen så mötte vi en dam som hade en kasse med kantareller. Så vi bestämde oss också för att börja leta. Så då gick vi till ett svampställe som David hade varit på när han var liten. Minnet satt kvar och vi hittade till stället. Vi hittade massa svamp. Men inte den sort som vi letade efter. Eller jo, några stycken men de var alldeles för små så vi ska kanske gå dit senare.

Även om svamplyckan inte fanns med så var myggbettsolyckan det. Fick ett flertal i ansiktet och ett på högerögat. Bra jobbat Sofie, det är nog bara du som lyckas med sånt! Så nu sitter jag här med ett svullet öga som dessutom kliar som in i bomben. Så när ögat blev hyffsat svullet gav vi upp och gick hem igen. Dock har svullnaden inte lagt sig än och jag undrar om det har gjort det tills imorgon.


En så kallad fingersvamp som vi så fint har fått lära oss. Det var en av många svampar som vi faktiskt hittade.


Som ni ser, resultatet av ett misslyckat försök att hitta svamp och istället lyckas få ett myggbet på ögonlocket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0