Svartvita konsertbilder- NEJ TACK!



Under den senaste tiden har jag följt en del fotobloggar. Speciellt nu under sommaren har man sett att många har varit på konsert precis som jag själv har varit och fotograferat lite. Dock har jag upptäckt ganska så snabbt att många fotografer som är ungefär på min nivå (amatörnivå) gör konsertbilderna svartvita.

Jag upplever ofta att färgbilder är mer liv i än svartvita. Konserter är livliga på många olika sätt. Flashiga ljus, och häftiga färger som hjälper till att förmedla den känslan som artisten önskar att publiken ska känna med den låten. Det är väl därför jag föredrar att se konsertbilder i färg.

Kalla mig gammalmodig, men svartvita konsertbilder är ett stort nej i mina ögon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0