Ta studenten är dyrt!

Måndag igen då, och min fjärde skolvecka. Nice, ett halvt sommarlov, ungefär. Den stora händelsen under dagen var givetvis skräcken för studentmössebeställningen. Så när vi kom till skolan var det bara att gå dit och kolla på vad hon hade att säga. Prova ut den perfekta storleken som passade våra huvuden och sen hoppas på att vi lyckades beställa en hyffsat prisvärd mössa.

Bara tanken på studentmössa är rätt sjukt. Det som är ännu mer sjukt är att man verkligen vill ha en oavsett hur mycket det kommer svida i plånboken efteråt. Så då är bara frågan hur mycket det skulle svida i min plånbok, jo en hel del. Oklara priser hit och dit. Ord som brillant, diamant, eko och lyx ekar fortfarande i mitt huvud efter denna dag. Vad ska det stå på den och ska man ha vita insydda ord här och där som ändå inte kommer synas?

Bara min studentmössa gick på ungefär si så där 700 kr. Det som jag valde till var typ mitt att få mitt namn insytt, valde ut brillantmössan istället för de billigare varianterna, valde SPEK i nacken på mössan och ett överdrag samt en krokad. Fastnade dessutom för en längre hoodtröjemodell som jag köpte också. Men en tröja kommer jag nog använda mer än en gång så det kändes mer prisvärt än mössan. Det sjuka är att de lyckas sälja så himla mycket skitsaker. Visselpipor, underkläder som står student på, t-shirtar, strandväskor, skor och champageglas.

Jag kommer inte gå på balen det är jag sjukt beslutsam om. De pengarna vill jag hellre lägga på en resa, körkort eller en ny dator än att vara fin under en dag och äta en okej middag under en kväll. Alla tänker inte så, det vet jag. Jag tror att det är ganska ovanligt att tjejerna inte vill gå på balen men ingen i mitt tjejgäng är taggad på balen så det blir kanske bara två tjejer på den. Förvånadsvärt, ja det vet jag men det känns helt enkelt inte värt det. Jag är helt hundra på att jag kan ta studenten ändå fast jag inte går den vanliga vägen.

Så vad kan vi lära oss av dagens cirkus? Att ta studenten är dyrt!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0