Avundsjuk på min sambo?

Halva vardagsveckan är förbi och det känns rätt så härligt. David åkte idag till Göteborg och det känns lite mindre härligt. Egentligen känns det helt okej att han åker iväg nu eftersom jag har varit inställd på det så länge, men visst känns det konstigt och annorludna att vara ifrån någon som man är van vid att se varje dag. David är där med jobbet och har någon konferans och social aktivitet. Tydligen klassas en social aktivitet att gå och se på Robert Gustavsson, men jag kan inte säga annat än att jag är super avundsjuk. Jag menar, vem vill inte gå och se en av Sveriges roligaste komiker? Det hade jag definitivt inte sagt nej till i alla fall...

Själv så har jag tillbringat hela dagen i Mullsjö. Idag hade jag faktiskt inga lektioner i skolan, utan istället var det skol-sm som vi skulle kolla på. Det pinsamma med detta var att det var enbart elever som hade specialidrott i vanliga fall som satt på läktaren och kollade på de som skulle spela matchen. Alltså var jag och Emma de enda som inte är så fruktansvärt intresserade av detta, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att vår SYV la en kommentar som lät som att det inte spelade någon roll om vi kom eller ej. Men saken är den att jag och Emma bestämde oss för att åka ut i alla fall, eftersom jag är vanligtvis så rastlös när jag är ledig. Låter ganska så konstigt kanske, men jag är van vid att hålla tusen bollar i luften samtidigt numera och när jag helt plöstligt blir ledig vet jag inte alls vad jag vill eller vart jag ska börja.

Imorgon står också ledighet på listan, vilket också känns ganska så skönt. Dock blir det lite jobb på kvällen på JP, och sen därefter blir det att hämta upp David...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0