Barnvakt

Pontus och jag har gjort massor av bus idag. Eller snarare är det han som har busat med mig mest tror jag. Men han har även bevisat vilken duktig lillebror som jag har som jag lätt är superstolt över. Han var faktiskt uppe före David som skulle jobba och när jag kom upp, också före David hade Pontus redan klätt på sig och satt i soffan och väntade på att vi skulle vakna. På morgonkvisten brukar han i vanliga fall titta på tv, men vi har ju ingen tv så jag antar att han vågade väl inte hitta på något speciellt förens vi hade vaknat.

Det blev fil och havrekuddar med banan till frukost och han tyckte att det var riktigt gott. Annars så har Pontus mest spelat nintendo ds medan jag har pluggat och donat. Det är ju därför som jag är ledig på måndagar numera för att sitta med engelska arbetet. Men förutom det ögnar jag just nu igenom rättskunskapen också, vilket jag känner att det verkligen behövs. Annars har vi ätit lite toast, eller klämmackor som jag säger.

Jag har verkligen saknat att spendera tid med Pontus. Innan gjorde jag ju det varje dag, men även om jag kommer hem lite då och då på veckorna så hinner man ju inte riktigt med det på samma sätt längre. Därför har det varit väldigt mysigt att ha honom här. Min lilla knasbror...


De bästa... ♥


Kommentarer
Postat av: mamma

Han tyckte det var kul hos er också, vill till och med sova över fler gånger...

Det måste väl vara högsta betyg ;)

2011-04-11 @ 19:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0