Fix med uteplats

Idag har varit en ganska så intensiv dag om man ens ska prata om hur den har varit. Rolig, men intensiv och en trött Sofie var uppe redan med tuppen vid sju för att åka till jobbet. Väl på plats insåg man att de flesta av barnen hade fått sådana äkta vårkänslor och var i trim på bus och lite galna skutt så att säga. Dessutom bestämde jag och Theres för att köra ett pass på gymmet på fredag och det kommer väl troligtvis bli så att jag hänger med på något pass på Mullsjö Gymnastikförening så småningom, som hon brukar köra.

Efter jobbet blev det en snabb visit hos min kära mamma och bror. Jag tror jag har nämnt detta i ett tidigare inlägg, men om jag inte har det så drar jag det en snabbis nu. Jag har gjort i ordning en sömn-stjärnsamlare så att säga till Pontus, där han får sätta upp stjänor med olika färger för varje natt som har gått. Om han har sovit i sin säng, eller om han har börjat natten i sin säng men sedan gått in till mamma och pappa eller om han har sovit hos dem hela natten. Jag har lovat honom en överraskning när han har samlat ihop gula stjärnor för tre eller fyra veckor, vilket innebär att han sover hela natten i sin säng utan att besöka mamma och pappa och därför har det blivit en ny grej att visa varje gång jag kommer dit hur han ligger till. Så nu sitter det uppe två blåa stjärnor (som innebär att han har börjat natten i sitt rum, men sen gått in till mamma) och fyra gula stjärnor!

Nog pratat om det så var jag och David och köpte trall till balkongen och utemöbler. Det var väl egentligen ingen billig historia, men samtidigt så vill vi verkligen få ordning på balkongen så att man kan njuta av den i sommar så det kändes ganska så högt prioriterat på vår gemmensama lista. Inte nog med det så har jag till och med varit så effektiv att jag har börjat olja in det. Så nu har jag oljat in nio plattor, alltså ett paket. Mer hann jag inte eftersom det blev mörkt. Så nu återstår det BARA femtiofyra plattor att olja in, så nu vet ni vad jag sysslar med imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0