Glädje blandat med bitterhet

Ungefär halva tisdagen är förbi och jag har faktiskt kommit en ganska bra bit på en del saker. Vi har till exempel prov på fredag och jag känner mig trots allt ganska lugn inför det, trots att jag inte har läst på helt hysteriskt inför det. Men känns liksom som att jag har koll på de flesta bitarna och att nu behövs bara lite övning så går det nog bra. Varje rast jag har haft idag har jag faktiskt suttit med att skriva ned alla begreppsbetyderlser och annat viktigt att kunna inför det så nu har jag fått mig en grundlig genomgång av det som vi kommer testas på.

Förutom detta har det börjat utbryta ett total kaos inför Stockholmsresan med "skolan". Att sova i en gymnastiksal i två nätter står inte precis högst upp på min lista i alla fall. Ännu mindre när vi fick reda på att den skulle användas under dagarna vi är där, vilket resulterar till att vi ska med andra ord packa upp våra grejer innan vi ska sova och packa ned det innan vi går och lägger oss. Bra tänkt! För det andra får vi inte utnyttja omklädningsrummet som sovsal eftersom de är till för att bytas om i, precis som om någon kommer stå och byta om på natten? Jag kan inte ljuga och påstå att jag är pepp inför den här resan, för rent allmänt känns det här bara som att det ska vara "en rolig grej" men blir totalt misslyckat av ett ex antal anledningar. Dessutom förstår jag inte hur man kan påstå att vi ska offra vår fritid för att hänga med på en Stockholmsresa som ett tvång. Nej, då jag är inte minst 18 år gammal och har absolut en skolplikt. Dessutom ska inte betygen drabbas av frånvaro... Speciellt inte när man har så lite frånvaro.

Till det bättre så ska jag jobba i eftermiddag. Så det blir enkät direkt när man kommer in till stora staden. Känns rätt okej. Är faktiskt lite spänt med tanke på att hon som jag ska göra den med har jag aldrig sett IRL. Men det ska nog gå toppen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0