Tidig fredag

Idag kom jag hem tidigt. Min lärare var borta från den sista lektionen så jag åkte hem med tåget istället. När det ändå bara handlar om att arbeta självständigt så kan man lika gärna göra det hemma. Dock är inte plugget det första som jag satte igång med nu när jag kom hem för kanske 10 minuter sedan. Först blir det knäckebröd och te, sen blir det städning, ev. skriva krönika, matlagning och sen kan vi prata om plugg. Det gäller att prioritera och jag har faktiskt extremt svårt för att slappna av på helgen innan allt är städat. Även om jag och David inte har det speciellt stökigt så ska det kännas rent, det ska lukta att det är nystädat. Först då är det helg för mig.

Egentligen skulle vi ha slutat nu ungefär, men ganska skönt att vara hemma tidigt för en gångs skull. Nu kanske jag hinner egentligen lite mer än vad jag annars hade hunnit. Nej, nu ska jag sätta i mig resten av knäckebrödet så ska jag komma igång med städningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0