It's all about the colors

Nu är bilden färglagd. Kunde inte motstå trots att det inte behövdes. Har använt mig väldigt mycket av verktyget gradient i PS för att få till en liten rundare effekt. Alltid kul när man kommer på nya trix att använda sig av nya verktyg på ett roligt sätt, trots att detta är väldigt grundläggande.

Personligen blev jag väldigt nöjd med resultatet. När jag jobbar med sådana bilder så älskar jag verkligen vektorformatet. Bilden ser klart så mycket renare ut än om jag skulle gjort allt i PS. Alltså är konturerna gjorda i Illustrator och färgläggningen i PS.n Krångligt, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Sofie / komigensofie

svar: Tack så mycket! Jag har själv aldrig varit på gruppintervju och kan inte ens föreställa mig hur det kan gå till! Jag avskyr att prata inför en större grupp, så jag får se hur det här går! :)

2011-08-23 @ 11:55:59
URL: http://komigensofie.blogg.se/
Postat av: Annica

mina kollegor blev också nöjda med bilden.. Grannavdelningen tyckte att du faktiskt var tvungen att göra en solros och ett smultron i samma stil så de också fick lika fina bilder.. Är du sugen?? ;) Linnean blev kanonfin är så jättenöjd med den.. :)

Tack igen! Kram

2011-08-23 @ 16:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0