Linneablomma

Så idag är det äntligen fredag. Hade faktiskt ingen ro till att måla alls igår. Jag hade massor av idéer men inte riktigt orken att sätta det på pränt så att säga. Idag kommer inte heller vara JÄTTE mycket tid direkt, då jag och David åker strax efter lunch ner till Lund över helgen. Kommer bli mysigt. David ska tävla i RAW-SM så det är inte direkt första året som jag bevakar en sådan tävling. Så en hel del bilder kommer nog att tas (hoppas jag).
Kommer givetvis ha med mig blocket ner till Skåne, men vi får se hur pass mycket tid som man har! Hoppas på att hinna med ett besök på Panduro i alla fall. Jag kommer dessutom fixa så att jag har i alla fall ett tidsinställt inlägg per dag på bloggen, så helt tomt kommer det inte att vara. Så håll utkik.
Angående bilden så fick jag senast igår ett uppdrag utav min moster som ville ha konturerna på en linneablomma med lite mänskliga drag. En kul uppgift måste jag säga, så jag tycker ärligt talat att det är liite jobbigt att åka ifrån ritplattan för om jag fick bestämma så skulle jag helst sätta mig här och nu med det, men jag har lite annat att göra först. Otur Sofie! Men man säger ju faktiskt att den som väntar på något gott väntar aldrig för länge ;)

Kommentarer
Postat av: Annica

Näe, för min del är det ingen panik med blomman.. Har dörrarna varit tråkiga i alla år innan så klarar de sig nog några veckor.. Fast det är ju kul om de blir fina snart.. :)

2011-08-19 @ 15:05:59
Postat av: mamma

Va, ska du måla en linneablomma med mänskliga drag??

Vad har lillasyster nu hittat på... :S

2011-08-19 @ 17:46:14
Postat av: Annica

Jo, har ju sett så roliga bilder på blommor som har ögon och så vidare- alltså mänskliga drag... Men ingen linnea.. Å jag vill absolut ha en linnea eftersom jag jobbar på just linnean... en vanlig linnea är ju ganska intetsägande så då ville jag ha något med mera liv... Vill nämligen ha något fint på våra tråkiga dörrar... Så då får man ta tillvara på kompetensen som finns i släkten.. :)

2011-08-19 @ 21:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0