Lodjursorm


Så här blev bilden som jag gjorde i photoshop och jag gillar att nästan hela varelsen fick ett hyfsat realistiskt utseende. Det är på så vis man ser hur pass mycket man utvecklas hela tiden. Som ni såg på de tidigare inläggen så hade jag ett lodjur som mall att gå efter, då jag drömde en mardröm om att jag blev jagad i vattnet av en lodjursorm.

För er som inte vet så mycket om lodjursormen tänkte jag delge lite fakta om den så att ni kan hålla uppsikt i sjöarna nu när det faktiskt är badväder.
  • Lodjursormen är en av de allra giftigaste ormarna i världen.
  • Den är 50 meter lång och har ett riktigt stort huvud.
  • Förutom att den tar sig fram smidigt på land så har den en väldigt bra simförmåga och trivs därför väldigt bra i vatten.
  • Förutom sina simkunskaper har även svansen en förmåga att användas ungefär som en hoppstylta och kan därför också komma åt sina byten uppe ibland träden och liknande.

Ungefär så här bra är min fantasi, speciellt när jag sover, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0