RAW-SM 2011

I fredags åkte jag och David ner till Lund eftersom RAW-SM 2011 skulle äga rum där. Det FÖRSTA RAW-SM:ET i Styrkelyft. Förra året fick det ju bara heta RM= Riksmästerskap och då vann Davids bror. I år var inte han med och tävlade men han var där och peppade David.
-
För Davids del gick väl det inte riktigt som förväntat, han fick två underkända lyft i knäböj på grund av dåligt djup (fast det där kändes väldigt godtyckligt enligt min mening). Så jag tror att både David och jag var inställda på att han kanske inte ens skulle få genomföra hela tävlingen, men som tur var fick han det sista lyftet i knäböj godkänt. Han kämpade på bra trots en stor motgång i början tycker jag och de belönades med en 7:de plats i klass 105.
-
Så med andra ord så är jag förlovad med den sjunde starkaste mannen i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0