Svamplycka?

Efter att ha sett mina föräldrars ica-kasse fylld med kantareller igår så blev vi något inspirerade och gav oss ut själva. Inte tron på att finna några kassar utan kanske några stycken att göra lite varma mackor utav, men nej så var det inte riktigt. Det visade sig att jag har ärvt min fars kantarellteknik, en teknik som ingen tidigare har riktigt förstått sig på. Men idag var det David som var ett frågetecken.
Så efter ett besök i skogen lyckades vi få ihop så pass mycket att vi hade en och en halv liten bokia kasse, ungefär. Detta ledde till en svamprensarkväll.


Lite utav det som vi hittade...


Jämför en av de minsta med en av de största svamparna...


När de ska förvällas plockade David ut lite svampar för att göra svampstuvning utav till några mackor. Han citerade en som hade skrivit på en receptsajt: "Att provsmaka svampen är ett måste!"


Han fick igenom sin vilja och det var tur eftersom mackorna blev supergoda! MYCKET KANTARELLSMAK, underbart! Blir nästan taggad på att ge mig ut snart igen och leta efter mer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0