Livet som student är hårt...

Livet som student är inte alltid lätt. Det har jag kommit fram till efter ett halvår. MEN man får ut så fruktansvärt mycket av det, så det är jäkla värt det. Aldrig har jag kännt mig så engagerad och motiverad som jag gör idag. Det är som att man hungrar efter mer kunskap och man upptäcker och lär sig hela tiden nya saker, både av lärare, elever och genom sitt exprimenterande.

De senaste veckorna har varit riktigt tuffa. Så tuffa att man egentligen bara vill ge upp. Ett avhopp från utbildningen så påverkade mig mer än vad jag trodde att det skulle göra. Visst, det är riktigt surt, men sådana saker får mig ändå att fortsätta vilja kämpa för att inte hamna där själv.

Som tur är kommer det bli lättare nu efter idag. Visst är det mycket kvar, men inte alls så mycket som det var i början av veckan. Men jag är supernöjd med veckans prestationer då jag ändå, trots stor press har lyckats hålla mig över godkänt nivån de ämnen som jag har fått veta resultaten i. Om knappt två veckor är denna termin över och då får jag min "ledighet", dock tror jag att jag kommer enbart njuta i ett par veckor, för sen kommer jag nog bli allt för rastlös...

Kommentarer
Postat av: mamma

Det är så livet är.. ibland upp och ibland ner. Men fortsätt kämpa, du fixar det och snart får du ju njuta av din ledighet.

Kram

2011-12-01 @ 17:07:53
Postat av: Pontus

Musikalen var jättekul och dansen också.

Synd att ni inte kunde komma.

Pontus

2011-12-01 @ 20:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0