Nyårslöften 2011

Vet inte hur pass väl ni kommer ihåg det, men förra året beslutade jag mig för att skriva ner några nyårslöften som jag skulle försöka uppfylla innan 2012. Tänkte nu dagen innan 2012:s början att det kanske var dags att ta en titt på den där listan och se vad som jag faktiskt har lycktas med sedan förra året.
  • Först och främst börja träna regelbundet
    Jag började stryketräna för ett år sedan ungefär och jag har hållt igång sedan dess med ungefär två pass i veckan. Visst har jag haft mina uppehåll när jag har varit sjuk men annnars så har jag hängt i. Så jag kan nog tycka att detta nyårslöftet är uppfyllt.

  • Vara duktigare på att uppdatera bloggen
    Uppdaterat har jag gjort, dock inte särskilt regelbundet i alla tider, så som när det har varit mycket i skolan och liknande. Dock måste jag berätta att när jag kollade historiken nu på alla inlägg så har jag faktiskt uppdaterat 60 fler inlägg än förra året. Det året som har varit har jag skrivit omkring 380 inlägg. Så jag har ändå varit duktigare på att uppdatera bloggen.
  • Utvecklas med fotograferingen och redigeringen
    Att mäta detta löfte blir väldigt svårt. Kunskap är svårt att mäta på många sätt. Fotografering ligger mig väldigt varmt om hjärtat och det har det gjort i ett par år nu. I år kan jag dock inte påstå att jag har fotat så där överdrivet mycket MEN jag tycker ändå att jag har fått bättre förståelse för fotografering samt redigering genom min utbildning.
    En bild som jag var väldigt nöjd med under år 2010:

    En bild jag var väldigt nöjd med (både fotografiskt och redigeringsmässigt) under 2011:
  • Ta körkort!
    När jag skrev det här inlägget förra året då hade jag både uppkörningstid samt uppskrivningstid bokat. Jag tog körkort den 18 Januari efter att ha blivit underkänd på uppskrivningen med ett poäng ifrån godkänd. Men andra gången gilt då fick jag istället 61 poäng!

  • Komma in på en högskoleutbildning efter studenten
    Jag jobbade stenhårt under hela gymnasiet speciellt den sista tiden vilket också gav resultat. Den sista terminen på gymnasiet fick jag fyra MVG:n och ett VG vilket också resulterade till att jag kom in på utbildningen Grafisk design och Webbutveckling här i Jönköping. 17.59 var den första intagningspoängen och jag hade strax över 18. Dock blev intagningspoängen lägre vid andra intagningen (för mig att den hamnade omkring 16).


Kommentarer
Postat av: Natalie - Country music fan

Vilken läcker blogg du har! :)

Jättefin design för övrigt!



Ta hand om dig, kram!

2011-12-30 @ 20:51:03
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0