Ovisshet

Jag antar att många redan har hört talas om detta. De senaste tre åren har jag åkt relativt ofta med bussen mellan Jönköping och Mullsjö och nu. Idag av alla dagar sker det en sådan hemsk olycka. Det känns riktigt läskigt. Att jag var en av dem pendlarna som brukade sitta i bussen, förlitade mig helt på chauffören och deras körvanor. I hur många oväder har man inte åkt buss och tänkt att man är säker? Helt plöstligt händer det som inte fick hända.

Ovissheten är stor nu, för de flesta inom denna region då det delvis inte verkar helt hundra i vilken riktning bussen gick i. Allt som står är att två människor har omkommit. Spelar ingen roll vilka det är, det hela är lika hemskt ändå. Det klart att man gärna vill veta. Det spekuleras i att busschauffören dog, vilket inte känns så osannolikt med tanke på att hela fronten är intryckt. Oavsett vilka det är som har avlidit samt skadats svårt så sänder jag en tanke till deras familjer. Hemskt att något sådant ens händer....

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, ruskigt otäckt! Tänkte också på ditt tidigare pendlande den sträckan när jag hörde talas om olyckan...

2011-12-14 @ 11:43:39
Postat av: Emma

Det är riktigt otäckt. Såg när de bärgade bussen och lastbilen när jag åkte hem med buss idag. Men nu står det att det är busschauffören som var en av de som omkom och att bussen var påväg till Mullsjö...

2011-12-14 @ 13:56:32
Postat av: Yola

Sägs att kvinnan bakom chauffören dog. Getter Karin och jobbade på luminator i Mullsjö. Hemskt. Busschauffören hette Micke och hade en 10-11 årig son som hade flyttat hem till honom för någon månad sen bara för att vi få umgås mer ihop eftersom Micke har kört buss utomlands. Stackars barn :( stackars alla drabbade! Synd att det krävs ett antal människoliv för tt vägen ska bättras....

2011-12-15 @ 10:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0