Tygkasse- handmade

En av alla julklappar som jag fixade ihop var bland annat denna tygkasse som var till min mormor. Det blev en handmålad tygkasse med några garnnystan på och stickor samt texten handmade som jag också kallar tygkassen. Tygkassen är förövrigt ekologisk, så det var ju ett plus i kanten.

Nu till jul gjorde jag ganska många julklappar själv, så ni kommer få se en del sådant hedan efter. Känns ganska så personligt när man lägger ner en hel del tid bakom varje present. Det är ju annars väldigt enkelt att springa ner till A6- shoppningcentrum och köpa på sig julklapparna. Men det här visar ju ändå lite omtanke, att det är ingen enstaka timme som är nedlagd, utan betydligt mer. Den här kassen tog ungefär fyra och en halv timme att göra.

Kommentarer
Postat av: mamma

Mycket tid tar det, men så blir det ju snyggt också. :)

2011-12-26 @ 13:09:49
Postat av: Sofie

Fyra och en halv timme är ändå inte så farligt. Tygkassen till Vendela slog det med ungefär det dubbla. Men det är helt klart värt det i slutändan! :)

2011-12-26 @ 23:05:47
URL: http://sofijeh.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0