Helt slut!

Igår var allt helt kaotiskt rent ut sagt här hemma. Strömmen gick gång på gång och vi fick aldrig riktigt igång den efter det första avbrottet. Under tiden hade grannen ovanför hållt på med både det ena, andra och det tredje väldigt strömdrivande aktiviteten. Så vi la oss ganska tidigt, lite små sura på att elen inte funkar för oss. Man tänker egentligen inte på hur mycket som faktiskt drivs av el. Det första jag tänkte på att jag kunde inte fortsätta plugga till provet den kvällen då vi inte hade några lampor som fungerade. David tänkte istället på all mat i kyl och frys som skulle bli förstörd.

Idag fixade David ett snabbt samtal till bygginvest under dagen som var lite så där halvdesperat, vad jag har fattat det som. Men jag var i alla fall och jobbade hela tiden i Mullsjö. En dag blandat med mys, skratt och bus. Visst var det krävande att gå upp så pass tidigt, redan vid sex, men å andra sidan är det ett riktigt bra jobb. Nu efter idag kan jag inget annat än säga att nästa vecka kommer bli tuff, riktigt tuff! Då arbetstiderna är under ungefär 9,5 timma, ganska mycket egentligen.

När jag och David kom hem idag så hade faktiskt Bygginvest fixat elen. Kändes så himla skönt att veta att man kommer ha ström och att man kan göra det man känner för utan att behöva vara rädd. Jag måste säga att hyresvärdarna är riktigt bra. De har fíxat i princip allt vi har bett dem om och deras kostnader att fixa allt har säkert överskridit våra hyreskostnader under dessa månader som vi har bott här. Så även om lägenheten kanske inte är i det nyaste skicket så är servicen på företaget helt underbart. Jag hade faktiskt aldrig räknat med detta, att fixa saker på så kort varsel.

Även fast man är helt slut efter dagen som var så är jag så himla glad över att vi har så fantastiska hyresvärdar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0