Tillbaka till skolbänken & högskoletankar

Halva veckan har redan rusat förbi och det börjar faktiskt märkas av att snart är det dags att återgå till min "vanliga" vardag. På sätt och vis är det lite tråkigt att gå tillbaka till skolbänken för att ösa i mig massor av kunskap i några månader till eftersom jag nu i några dagar har fått vara den som lär ut så att säga. Men visst ger skolan så mycket möjligheter att det ändå i längden kommer att vara värt all möda.

Om ungefär en månad är det dessutom dags att söka in till högskolan, vilket kommer kännas väldigt konstigt och lustigt. Fortfarande är jag lite kluven på vad jag vill läsa. Eller, vill och vill. Jag vill nog egentligen massor, men jag försöker tänka logiskt enligt arbetssynvinkel och trivsel. Jag har egentligen massa tänkbara alternativ som jag är säker på att det skulle vara intressant, men frågan är vilket av dessa som är det bästa alternativ för mig? Det är så fruktansvärt svårt att veta idag, innan jag ens har fyllt 20, vad jag vill arbeta med resten av mitt liv. Men samtidigt tror jag någonstans innerst inne att jag aldrig kommer vara säker på det. Man kommer nog alltid tvivla om man gjorde rätt för stunden, men samtidigt känner jag att finner man ändå glädje i det man gör så har man nog någonstans gjort rätt val.

Hoppas bara på att allt reder ut sig i mitt huvud så småningom. Men visst lutar det ändå åt ett och samma håll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0