Adobe Illustrator

Igår googlade jag runt lite bland olika illustrationsbloggar och kom fram till att jag kanske inte ska använda ritplattan i photoshop. Jag fick verkligen kämpa för att hålla mig ifrån datorn när jag kom hem. Istället satt jag och läste ur Uncle Tom's Cabin, 14 sidor. När jag hade gjort det kunde jag äntligen slappna av lite och sätta mig vid datorn istället och testa att använda Illustrator istället för photoshop. Jag har kommit fram till att det är mycket bättre, visserligen har ett nytt problem dykt upp att jag inte kan programmet än. Så jag satt till och från vid datorn hela kvällen igår. Var verkligen hur roligt som helst. Tyvärr har jag inget att visa för tillfället, delvis för att det inte är klart ännu och delvis för att jag inte har några bilder alls på min skoldator.

Slutsatsen har väl blivit att använda photoshop till att redigera bilder och illustrator till att använda ritplattan... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0