En tomte med spetsig uppåtnäsa rikare

Idag har jag inte lyckats särskilt bra med bloggingen. Inte så konstigt med tanke på att jag bara har varit hemma i drygt 1,5 h på hela dagen. Orsaken till detta beror på att min bror bröt armen vilket ledde till att min mamma blev hemma med honom idag och jag fick hoppa in som timvikarie en hel dag. Ganska så härligt att ha möjligheten till ett sådant fantastiskt jobb, jag trivs med det extra jobbet!

Men morgonen började väldigt jobbigt eftersom jag är van vid att gå upp kring halv nio-nio så hade jag ganska så mycket problem att ta mig upp ur sängen redan vid sju. Enda tacken till att jag klev upp var min übersöta pojkvän som har ett sinne av stål, eller något. Väl på stationen så undrade lärarna om jag hade missuppfattat när vi började skolan. Nej du, inte precis. Men uppenbarligen hade det hänt en gång tidigare, men inte mer. Stackars elev, kan verkligen tänka mig chocken man får när man är själv i skolan, inte kul.

Hade en fantasifull dag på jobbet minst sagt, då det sprudlade av pyssel och kreaktivitet bland barnen. Det är verkligen roligt att se dessa glada miner av att skapa något och det påminner mig lite om min kreaktivitet som barn. Det är väl sådana stunder man innerst inne längtar tillbaka till förskolan och förskoleklass. Inte det faktum att vara liten och oskyldig igen utan möjligheten att verkligen vara fri att göra precis vad man vill, det saknar jag! Men jag räknar med att det kommer sådana stunder längre fram i livet också och man ska ju inte vara bitter för att man börjar bli gammal, nej nej.

Gjorde även ett litet kärt besök hos mamma och pappa. De verkar ju sakna mig, men jag tror egentligen att Ludde var gladast över att se mig. Han följde efter mig hela tiden som jag var hemma och viftade på svansen så fort jag gav honom en smula uppmärksamhet. Fick även med mig lite julsaker som jag har gjort från mamma och dem. Så nu är jag en lucia-tavla, en stentomte och en tomte med spetsig uppåtnäsa rikare. Dock får de nog glida ner i en låda i förrådet lite så diskret tills nästa jul. Bara 12 månader kvar, typ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0