Hur utnyttjar man en ledig dag bäst?

Torsdagar är för mig en ledig dag numera. Nu på vårterminen har vi fått schemalagd ledighet vilket är helt perfekt. Så då är bara frågan hur man utnyttjar sin ledighet som bäst? För min del var det att hoppa in som vikarie och jobba lite extra. Hur härligt som helst verkligen! Delvis för att jag tycker att det är ganska kul och för att jag samtidigt får pengar för något som jag tycker är roligt. Ansvaret som man får samtidigt som man börjar kunna vissa rutiner på en viss förskola känns toppen. Det som är ännu bättre är all positiv respons som man får under hela dagen, då barnen visar i princip hela tiden att dem är nöjda över det man gör.

Förutom att jobba har jag även gjort lite tråkigheter som att betala räkningar men det känns så himla bra när man har det avklarat. Så nu återstår bara städning och tvätt kvar här i hushållet sedan är allt underbart! David har även lagat mat till mig nu i några dagar, både champinjonsoppa och färslimpa vilket har smakat riktigt gott. Han är så bra på att laga mat min kille...

Kommentarer
Postat av: David

Du är så snäll älskling =) Du är mycket bättre än mig på mat, men jag är jätteglad att du gillar min mat med =) <3

2011-01-28 @ 14:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0