Jag som trodde att det var lång tid kvar

Igår kom jag att inse en sak som förändrade en hel del av min tillvaro. Det är ju bara 2 veckor kvar till sportlovet. Sen när hände detta? Innan sportlovet vill jag ha klarat av en hel del saker, mest för min egen del och att jag kan passa på att ta det lungt och kanske jobba lite utan att känna någon stress över skolan. Nu menar jag inte att vi har speciellt mycket i skolan för tillfället, egentligen utan det är snarare allt runt omkring samt min egen ambition som gör att det blir mycket. Jobbet är inget att klaga på, alls faktiskt utan jag är glad för att få hinna med och jobba ordentligt så att jag delvis kan få lite extra pengar och delvis att komma ut och träffa folk. Ja, ni som känner mig vet ju hur jag är: social.

Sportlovet har hela tiden varit en tid som jag har möjlighet att slappna av lite och komma ifrån tankarna med skolan och jag hoppas verkligen på att möjligheten kommer i princip att finnas där.


Innan sportlovet ska jag:

-Skriva en krönika
-Göra en enkät
-Skriva en artikel
-Projektarbetsredovisning
-Engelskaprov
-Filosofiprov
-Dessutom har jag en ambition
 att läsa klart Uncle Tom's Cabin
 och lämna in uppsatsen om boken.

Back to business med andra ord!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0