Nyårlöften

Som en del av er redan vet var mitt nyårslöfte till 2010 att sluta äta godis. Detta löfte hade jag tillsammans med Emma. Vi hade gjort upp att den som inte klarade av att hålla sitt löfte skulle bjuda på fika och om båda skulle klara det skulle vi gå och fika tillsammans. Eftersom jag klarade det och Emma också för den delen så får vi boka in en dag! Men jag kan säga så här, jag tänker inte ha samma löfte i år.

Eftersom jag redan har trappat ned med sötsakerna en hel del så kände jag att jag behöver ta tag i min andra brist. Enda sedan något år sedan tillbaka har jag hållt på med ridning ganska så länge, men sedan jag slutade har min enda motion varit prommenader och ibland springturer. Jag har länge och väl velat hitta ett motionssätt som jag själv tycker är roligt men hittills utan framgång. Jag tror även att jag har berättat att jag har hängt med David några gånger och tränat på JSK, och det har jag tyckt att det har varit roligt. Senast var faktiskt på självaste nyårsafton som vi tog oss ett litet men intensivt träningspass. Så nu i januari blir det till att köpa ett månadskort på JSK och faktiskt börja träna.

Jag är ju en sådan person som oftast vill göra saker och ting ordentligt. Jag gör nästan ingenting halvhjärtat utan om jag gör något försöker jag lägga energi på det. Dock har jag några till nyårslöften som jag vill uppfylla innan 2012.

  • Först och främst börja träna regelbundet
  • Vara duktigare på att uppdatera bloggen
  • Utvecklas med fotograferingen och redigeringen
  • Ta körkort!
  • Komma in på en högskoleutbildning efter studenten
Jag räknar inte med att lyckas uppfylla alla mina mål. Men på något sätt tror jag på att ha nedskrivna mål, eller i alla fall tydliga mål. Något som man kan mäta och sedan gå tillbaka och se om man faktiskt har uppfyllt dem eller låtit det rinna ner i sanden så att säga. Men jag hoppas verkligen på att lyckas uppfylla några mer eller mindre innan 2012 är här. Vad sjutton, jag har ju tolv månader på mig så svårt borde det ju inte vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0