Dag 4, 5 & 6 - Hurghada

Nu har vi fatt uppleva Egypten pa riktigt samtidigt som vi har haft en akta relaxsemester och haft det bara underbart. Pa torsdagen sa var vi pa hotellet och solade och badade. David snorklade lite i havet medan jag fastnade totalt inne i en bok som nu har blivit utlast. Den dagen gjorde vi inte speciellt mycket annat, vi la oss tidigt eftersom vi skulle upp klockan fyra dagen darpa.

Igar, fredag var vi i Luxor och var i konungarnas dal och karnaktemplet. Det blev som sagt en riktigt tidig morgon och bade jag och David madde inte jattebra direkt. David fick nog nagon slang av magsjuka natten innan och jag sjalv madde ratt illa, antagligen for lite somn och att det blev sa tidigt. Men det gick ganska bra tillslut for oss bada. Nar vi val var i konungarnas dal sa drabbades jag dock av nagon typ av varmeslag och jag var riktigt nara att svimma. Som tur ar gick allt bra, tack vare en underbar sambo och en vanlig lokalguide. Vi hann faktiskt till och med uppleva dalen ocksa vilket kandes bra. Hade varit ganska jobbigt om David gick miste om det pa grund av mig. Vi fick ocksa se karnaktemplet och det var riktigt maktigt. Stort som in i bomben och det ska bli harligt att fa visa er bilderna sen. Dessutom har vi akt pa Nilen och fatt se en annan del av Egypten som inte ar tackt av oken och jag overdriver inte nar jag sager att Luxor var en valdigt gron och trevlig plats. Men det var ocksa efter den dagen som vi upptackte nackdelarna med Apollo!

Idag har vi ocksa haft en akta slappardag och vi sov faktiskt tolv timmar i natt. Jag kan inte minnas nar jag senast sov sa lange. Fast det behovde vi bada tva! Idag har vi ocksa i princip bara solat och badat, last bok och lost korsord. Imorgon ska vi ut och leta delfiner och det ska bli kul. Hoppas vi far se nagra i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0