Grafisk design och webbutveckling


Jag skrev ju för en tid sen att jag har kommit in på en utbildning i Jönköping, nämligen grafisk design och webbutveckling. Jag har egentligen alltid varit intresserad av bild, mer eller mindre och förra året började det komma tillbaka mer och mer genom fotografering som senare gick tillbaka till attt måla fysiskt (både genom ritplatta och fysiska papper). Det är egentligen något som jag verkligen brinner för och då tror jag att man också utvecklas.

Förhoppningsvis kommer denna utbildning ge mig kunskap som gör att jag kan jobba med något utav det i framtiden. Ett jobb som jag förhoppningsvis kommer trivas kanon med. Utbildningen är en högskoleutbildning på tekniska högskolan och den är egentligen på två år, men högskolan erbjuder ett extra år för att få med fler ämnen samt kunna få en kandidatexamen, vilket jag tror att jag vill satsa på. Så i höst ska jag köra så att det ryker och jag är verkligen taggad på att komma igång. Kollade föresten idag vad årets intagningspoäng var (förra året låg det på 16,95). I år låg intagningspoängen på 17,90. Det var enbart en liten marginal och jag är sjukt stolt över mig själv att jag lyckades kämpa ihop betyg som gjorde att jag kom in på en linje som jag verkligen kände för!

Jag hittade föresten när jag letade information om programmet en kille som började förra hösten som heter Andreas. Han är sjukt grym på allt inom grafisk design och fotografering och han verkade älska programmet. Sådana människor inspirerar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0